Varför ska jag bli medlem

Info Information om kurser och konferenser i Sverige och internationellt
Nätverk ”Psykosyntesförbundets medlemmar” på Facebook – tyck till, argumentera, säg ifrån!
Länkar till psykosyntesrelaterade sajter världen runt.
Regionmöten och medlemsmöten för utbyten, nätverkande, senaste nytt
Utveckling Inbjudan till föreläsningar och aktiviteter, såväl centrala som regionala.
Stöd Etiska regler att använda som stöd i arbetet.
Fri nedladdning av Psykosyntesförbundets logotyp – en garantistämpel i arbetet. Endast för ordinarie medlemmar
Foldrar som marknadsför psykosyntesen – pdf:er att ladda ner från hemsidan.
Nå kunder Kostnadsfri presentation av dig och din verksamhet på förbundets hemsida. Endast för ordinarie medlemmar
Länk till din hemsida (Du plussar ditt värde i Google-sökningar) Endast för ordinarie medlemmar
Värden Som samtalsterapeut har du möjlighet att årligen auktorisera dig – ett bevis på att du är aktiv både med klienter och med din egen utveckling. Endast för ordinarie medlemmar
Du kan rida på det budskap som trummas ut från PSF
Rabatter Rabatterat medlemskap i Samtals-/Coachförmedlingen. Du är sökbar på andra siter Endast för ordinarie medlemmar
Förmånlig patientskadeförsäkring till ett av marknadens bästa priser. Endast för ordinarie medlemmar

Psykosyntesförbundet har två olika former av medlemskap

Yrkesverksam medlem (ordinarie medlem) kan den bli som har minst en 2-årig utbildning med godkänd yrkesdiplomering inom psykosyntes. Förbundet förbehåller sig rätten att avgöra vilka utbildningar som ger rätt till medlemskap Stödmedlem kan de bli som är studerande som har påbörjat utbildning inom psykosyntes. Studerande kan vara stödmedlem fram till godkänd diplomering eller till dess att studierna avbryts. Personer som är intresserade av psykosyntes och som önskar stödja förbundets syfte och mål.

Medlemsavgiften per år är 800 kr för yrkesmedlemmar (ordinarie medlem) och 400 kr för stödmedlemmar. Medlemsavgiften gäller fr.o.m. 1 januari t.o.m. 31 december. Vid ny anmälan efter 1 oktober gäller medlemsavgiften även för nästkommande år. Avgiften sätts in på förbundets plusgiro: 1405835-8 i samband med din anmälan. Glöm inte att ange ditt namn som betalningsreferens.

För att styrka att du har minst en tvåårig utbildning ska diplomet/kursintyget lämnas i samband med din ansökan. Du kan antingen skanna in och skicka det med mejl till medlem@psykosyntesforbundet.se, eller med vanlig post till Psykosyntesförbundet, c/o Charlotte Mofors Blixt, Kommendörsgatan 26, 5 tr, 114 48 STOCKHOLM.

Har du tips eller förslag på bra medlemserbjudanden, hör av dig till medlem@psykosyntesforbundet.se

Bli medlem !

Här börjar du din registrering som antingen vill bli medlem eller som är medlem men ska registrera din profil på hemsidan.