M E T A M O R P H O S I S    A R T E M    2 0 1 8

Kompetensutbytesdag om Kreativt Gestaltande Terapier i Göteborg

Metamorphosis Artem betyder “Förvandlingens konst” och syftar på den förvandlande och läkande potential som finns i konstnärliga uttryckssätt; i sig själva, men också i möte med olika terapiformer. Konsten har använts terapeutiskt sedan urminnes tider, i allt från drömarbete till bildskapande och dramatik. Välkommen på en heldag i detta mångfacetterade ämne!

TID & PLATS

Lördag den 1:e september 2018, kl.10.00 -17.00 på Medborgarskolan, Haga Östergata 12, våning 3, Göteborg. Närmaste hållplats är Järntorget.

KOSTNAD & ANMÄLAN

750 kr inklusive fika. Anmäl dig och betala in deltagaravgiften via Medborgarskolans hemsida, kursnummer 35796 (klicka på logga nedan – OBS! Öppnar v.12). Ange ditt yrke i Meddelande-fältet.

MÅLGRUPP & BIDRAG

Dagen är avsedd för terapeuter samt konstutövare med konstterapeutiskt intresse.

Kliniskt verksamma konstterapeuter och konstnärligt utövande deltagare uppmuntras delta med eget bidrag, såsom en presentation av det egna arbetet, en idé, en uppsats eller forskning. Även en workshop eller ett konstnärligt framträdande är varmt välkommet. För att anmäla eget bidrag klicka HÄR

ÖVRIGT

Vid frågor vänligen maila info@konstnarligaterapier.se

Vi som arrangerar denna dag är leg. psykoterapeut & psykodramatiker Christina Hagelthorn samt Åsa Viklund, socionom med vidareutbildning i psykoterapi, symbolarbete och familjeterapi. Knutna till oss har vi en arbetsgrupp med representanter från olika konstnärliga och konstterapeutiska områden.

Under dagen kommer olika kreativa terapier såsom exempelvis musik-, dans-, bild-, drama-, symbol- och uttryckande konstterapi att representeras med inspirerande presentationer och workshops. Konstutövare kommer att bidra med livgivande framträdanden. Det kommer också ges möjlighet till nydanande möten och arbete kring tänkbara framtida samarbeten.