Psykosyntesvärldsdagen den 20 september 2018

Med önskan om att främja psykosyntesen i Sverige samarrangerar nu Psykosyntesföreningen och Psykosyntesförbundet Psykosyntesvärldsdagen den 20 september för andra året i rad. Dagen firas genom att alla vi psykosyntesare runt om i världen tillsammans håller Assagiolis världsmeditation med syfte att sprida psykosyntesens goda krafter. Den följs av en föreläsning av Eva Sanner under rubriken “Naturens hemlighet- återfinn din plats i det stora sammanhanget“.

“Ny forskning berättar om tydliga positiva effekter – fysiskt, mentalt och emotionellt – av att tillbringa tid i naturen och uppleva den med våra sinnen. Naturens rytmer och årstider påverkar också våra cykler av skapande och vila, glädje och nedstämdhet. Vi knyter an, inte bara till människor utan också till platser och naturfenomen. En sådan anknytning ger en trygghet och tillhörighet som gör gott. Vad betyder det för vårt arbete som psykosyntesterapeuter att så många människor saknar detta viktiga, och vilken betydelse har det för människors mående att klimatet förändras, arter utrotas och ekosystem dör? Vilken roll kan psykosyntesen ha i en övergång till ett annat förhållningssätt till naturen i och omkring oss?”

Du kan självklart delta på plats i Göteborg. Föreläsningen sänds också via videolänk i lokaler i Stockholm och Helsingborg.

Varmt välkommen!

NÄR?
20 september 2018, kl 17.00 – 21.00
VAR?
Göteborg (live): PsykosyntesInstitutet Sverige AB, Engelbrektsgatan 7B
Stockholm (video): Stiftelsen PsykosyntesAkademin, Tengdahlsgatan 32
Helsingborg (video): Ann-Charlotte Ohlsson, Kalmargatan 48
ANMÄLAN senast den 18 september
Läs mer och anmäl dig via applikationen Simplesignmeup. Även du som inte är medlem i något av förbunden är varmt välkommen.
Kostnad: Medlemmar 150 kr, icke-medlem 200 kr