Till medlemmarna i Psykosyntesförbundet!

Varmt välkomna till vårens regionmöte som äger rum på HumaNova,
Skeppsbron 32, torsdagen den 19 april kl. 18-21

Program:

• Ordföranden och regionansvariga Christel Dopping hälsar välkomna
  • ”Sexualitet i terapirummet” – hur fungerar det? Malin Drevstam, sexolog, socionom och leg. psykoterapeut, berättar övergripande om hur sexualiteten påverkar vår livskvalitet och våra relationer samt vad som händer i kroppen, i känslolivet och i hjärnan när vi får bekymmer med sex. Få en ökad förståelse inom ämnet sexualitet och sexuella problem med tonvikt på psykologiska och relationella faktorer utifrån aktuella teorier och behandlingsmetoder. Malin har privat mottagning med fokus på behandling av sexuella problem hos individer och par. Utöver det undervisar Malin och håller kurser och föreläsningar på olika teman inom sex och relationer. Hon är även författare till en bok om förståelse för och behandling av tidig utlösning.
  • Hur arbetar en existentiell coach? Elisabeth Serrander och Ann Lagerström berättar mer om den existentiella psykologin som beskriver människans livsfrågor utifrån ett filosofiskt, etiskt och andligt perspektiv. Elisabeth är leg. existentiell psykoterapeut, handledare och lärare i psykoterapi. Hon är också författare till böcker om yoga och österländsk filosofi. Ann är certifierad existentiell coach och ledarskapskonsult, utbildad i existentiell filosofi och psykologi på Södertörns högskola. Ann är också journalist och författare och har bland annat varit redaktör för SvD:s Idagsida och tillsammans med Ted Harris skrivit boken ”Konsten att leva innerligt” om filosofen Sören Kierkegaard.

Ta chansen att träffa andra samtalsterapeuter och -coacher i ett spännande och stimulerande nätverk. Vi bjuder på smörgås i fikapausen.

O.S.A. senast fredagen den 13 april till medlem@psykosyntesforbundet.se

Hälsningar,

Christel Dopping
Ordförande tillika regionansvarig för mellersta Sverige/Stockholm